luni, 13 aprilie 2020

Definiția și clasificarea drumurilor în RM.

Definiția și clasificarea drumurilor în RM.

 

Primele cărări bătătorite au fost cele făcute de animalele care migrau. Aproximativ în anii 10000 î.Hr. aceste poteci aspre au fost folosite și de vânătorii nomanzi care urmăreau aceste turme.

Pavaje ale străzilor au fost găsite la primele așezări umane în jurul anilor 4000 î.Hr.
În antichitate egiptenii au construit un drum pavat care să îi ajute să transporte materialele de construcții pentru Marile Piramide - aproximativ în 3000 î.Hr.

În China antică s-a construit un sistem de drumuri vast, având în componență unele drumuri pavate; acestea s-au construit începând din anii 1100 î.Hr. În anii 20 d.Hr. rețeaua de drumuri a chinezilor avea până la 40.000 km.

Sistemul de drumuri al incașilor era format din drumuri făcute pentru curierat. Maiașii și aztecii au avut o rețea măreață de drumuri pavate în Mexic, încă înainte ca europenii să descopere Lumea Nouă.


Legea drumurilor din Republica Moldova nr. 509 din 22.06.1995 în articolul 2 prevede că din punct de vedere funcțional, drumurile publice se împart în:
drumuri naționale;
drumuri locale;
străzi.

La rândul lor, drumurile naționale se îm­part în două categorii: drumurile magistrale, care asigură prin­cipalele legături rutiere internaționale; drumurile republicane, care asigură legătura capitalei țării cu orașele-reședință, cu municipiile, centrele industriale, stațiunile bal­neoclimaterice, locurile publice de agrement, rezervațiile naturale, monumentele istorice și de cultură de importanță republicană, precum și legătura orașelor-reședință cu stațiile feroviare, aeroporturile și porturile fluviale din imediata apropiere.


Câteva informații desptr intersecții


Despre proiectarea drumurilor urmăriți videourile de mai jos



Pentru mai multe episoade faceți clic AICI.

Pentru a continua studiul și a face tema pentru acasă faceți clic AICI!!!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu